علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب

علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب

رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب،جوانان،دانشگاهها، دانشگاهیان، مراکز پژوهش و پژوهشگران را به صورت گرم، قاطع و جدی درباره توجه به علم و پژوهش تذکر، هشدار و فراخوان داده است.

تذکر و یاد آوری از این جهت که علم و پژوهش یکی از شاخصه های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب میشود. موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه صنایع، کشاورزی، خدمات و… به شکلی به گسترش فعالیت های علمی پژوهشی بستگی دارد. هرآنچه به عنوان پیشرفت علوم در دوره های گوناگون تاریخ بررسی می‌کنیم، حاصل تلاش افرادی است که در کار خود رویکردی پژوهشی داشته اند.

هشدار رهبر معظم از این جهت است که توسعه سیاسی،فرهنگی،صنعتی کشور بدون توجه به گسترش علم و پژوهش در جامعه با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود و هیچ کشوری قادر به شناسایی و حل مشکلات موجود و طرح استراتژی در جهت توسعه و پیشرفت نخواهد بود.کشورهای پیشرفته صنعتی بخش قابل توجهی را به سرمایه گذاری در امور پژوهشی اختصاص داده‌اند.به گفته کارشناسان این رقم برای کشورهای صنعتی 5درصد است حال آنکه در ایران این رقم حدود نیم درصد است. عدم توجه به علم و پژوهش در عملیاتی کردن برنامه‌ها، موجب دوباره کاری، اتلاف وقت و بودجه می شود. پس در موضوع های مهم و با اهمیت نیاز به علم و پژوهش برای تصمیم گیری درباره اجرای آن بیشتر است.تا ریسک اجرای آن به حداقل برسد.

و فراخوان از این جهت که تمام افراد تحصیل کرده از جمله دانشگاهیان،طلاب و پژوهشگران باید نگاهی موشکافانه و کنجکاو به پدیده های پیرامون خود داشته باشند و نسبت به آنچه پیرامونشان می گذرد، حساس و ذهنی پویا و پرسشگر داشته باشند.تا بتوانند مسائل،نیازها و مشکلات موجود را شناسایی کنند و جهت توسعه،پیشرفت و تعالی جامعه بتوانند برنامه های راه گشایی را پی ریزی کنند.

نویسنده:پریسا عسکری

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.