موضوع: "دهه فجر"

کلیپ زیبای خاطرات انقلاب+دانلود

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت حضور حماسی ملت در راهپیمایی بیست و دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۶ 

 پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت حضور حماسی ملت در راهپیمایی بیست و دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۶ 
بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز و سربلند ایران! امروز عزم و بصیرت شما حادثه‌ی بزرگ و خیره کننده‌ئی آفرید. 

عظمت راه‌پیمائی امروز شما که به نظرِ محاسبه‌گرانِ دقیق، از سالهای پیش پرجمعیت‌تر و پرشورتر بود، پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به بیگانگان و دشمنان و سست‌عهدان داد. 

دشمن با تکیه بر تصوّر ناقص و باطل خود از ایران و ایرانی، همه‌ی توان و تلاش تبلیغی خود را بر این متمرکز کرده بود که ۲۲بهمن امسال را بی‌رونق و احیاناً به ضد خود تبدیل کند. 

شما عملاً زنده و پویا بودن انقلاب را به رخ آنان کشیدید و پایبندی به آرمانهای امام راحل را با شعارهای خود و با حضور گرم خود، با صدای بلند فریاد کردید. نهیب ملت ایران دشمن را به عقب میراند و عزم راسخ او معادلات غلط آنان را به هم میریزد.

مسئولان کشور قدر این پدیده‌ی بی‌نظیر را بدانند و با استقامت کامل و روحیّه‌ی انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمانهای انقلاب دفاع کنند.

آینده متعلق به ملت بیدار و بصیر ماست، ما مسئولان باید بکوشیم از ملت عقب نمانیم.

ولا تهنوا و لاتحزنوا و انتم الأعلون ان کنتم مؤمنین

والسلام علیکم و رحمت الله

بیست و دوم بهمن ۱۳۹۶

 سید علی خامنه‌ای

وقایع ۲۲ بهمن از ایام‌الله دهه فجر


وقایع ۲۲ بهمن از ایام‌الله دهه فجر

۲۲ بهمن از ایام‌الله دهه فجر ،در این روز به ترتیب زندان اوین، ساواک، سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورای ملی، شهربانی، ژاندارمری و ساختمان زندان کمیته مشترک به تصرف مردم در آمد.در تسخیر شهربانی سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران به دست انقلابیون مسلح افتاد. پادگان باغشاه و دانشکده افسری، دبیرستان نظام، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس آباد یکی پس از دیگری تسلیم شدند و آخرین مرکزی که به تصرف درآمد رادیو و تلویزیون بود.

تصمیم شورای عالی ارتش

ساعت ۱۰ بامداد روز ۲۲ بهمن شورای فرماندهان نیروهای مسلح در ستاد مشترک تشکیل گردید. نظامیان حاضر در جلسه عبارت بودند از: عباس قره باغی، جعفر شفقت، حسین فردوست، هوشنگ حاتم، ناصر مقدم، عبدالعلی نجیمی، احمدعلی محققی، عبدالعلی بدره‌ای، امیرحسین ربیعی، کمال حبیب اللهی، عبدالمجید معصومی، جعفر صانعی، اسدالله محسن زاده، حسین جهانبانی، محمد کاظمی، خلیل بخشی آذر، علی محمد خواجه نوری، پرویز امینی افشار، امیر فرهنگ خلعتبری، محمد فرزام، جلال پژمان، منوچهر خسروداد، ناصر فیروزمند، موسی رحیمی لاریجانی، محمد رحیمی آبکناری و رضا وکیلی طباطبایی.ریاست شورای عالی ارتش بر عهده عباس قره باغی بود.

پس از گزارش فرماندهان نیروها از وضعیت موجود بحث پیرامون همبستگی ارتش با مردم آغاز شد؛ اکثرا موافقت خود را اعلام نمودند و سرانجام اعلامیه‌ای مبنی بر بی طرفی ارتش تهیه و به امضا رسید. پس از تصمیم شورای عالی، ساعت یک بعد از ظهر خبر تصمیم شورای عالی ارتش در اختیار رادیو و تلویزیون گذاشته شد. رادیو ایران برنامه عادی خود را قطع و اعلامیه را قرائت کرد. لحظه‌ای بعد نیروهای انقلاب محوطه صدا و سیما را تصرف نمودند و خبر سقوط رژیم سلطنتی پهلوی از صدا و سیما اعلام شد.

چرا22بهمن سال 96متفاوت است؟


 22 بهمن امسال از جهاتی با سال‌های قبل متفاوت بوده و این تفاوت هم به دلایل خارجی و داخلی، معنادار شده است.

امروز انقلاب اسلامی ایران در خارج از کشور موفقیت‌های شایانی داشته و تقریبا تمام پروژه‌ها و سناریوهای دشمن را با شکست مواجه کرده و همین باعث شده امروز ایران به قدرت بزرگ منطقه‌ای و بلکه جهانی تبدیل شود، به همین دلیل تلاش‌های فراوانی از ناحیه دشمنان 39 ساله جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد تا وانمود کنند مردم در آستانه 40 سالگی انقلاب از آن رویگردان شده‌اند.

آنها طی ماه‌های اخیر بسرعت در حال تبلیغ این هدف خود هستند و رسانه‌های آنها در این ارتباط جو روانی ایجاد کرده‌اند تا فضایی را در افکار عمومی داخل و خارج به نفع خود پدید آورند.

از سوی دیگر در داخل کشورمان هم فشارهایی که از ناحیه اقتصادی بر مردم تحمیل شده همچنین برخی ناکارآمدی‌های مسئولان، موجب شده است مردم به دلیل برخی مفاسد و تبعیض‌ها، اعتراض‌ها و گلایه‌هایی داشته باشند.

طی چند ماه اخیر دشمنان انقلاب سعی کردند از این اعتراض و ناراحتی مردم که بخش زیادی از آن به واسطه وارد کردن تحریم‌هاست به گونه‌ای القا کنند که این اعتراض‌ها به اصل انقلاب و نظام است، نه به برخی ناکارآمدی‌ها.

بر همین اساس بعد از آشوب‌های اخیر رسانه‌های بیگانه بشدت در حال تبلیغ هستند که به دنیا اعلام کنند مردم ایران نسبت به ارزش‌های انقلاب و اهداف آن رویگردان شده و نسبت به انقلاب بی‌تفاوت هستند.

با این‌حال مراسم 22 بهمن که همیشه به عنوان یک نماد بیعت مردم با انقلاب شناخته می‌شده، امسال بروز و ظهور فوق‌العاده‌ای پیدا خواهد کرد.

امسال با توجه به شرایطی که گفته شد حضور مردم می‌تواند پیامدهای بسیاری از جمله انسجام ملی، وحدت ملی، تولید امنیت و مایوس کردن دشمن را به همراه داشته باشد.

حضور با شکوه مردم می‌تواند بیش از سال‌های قبل برای کشور و انقلاب نافع باشد و ضمن مایوس شدن دشمن، زمینه‌ها و گام‌های بلندی در جهت رشد رفاه و امنیت کشور برداشته شود.

منبع:

یادداشت جام جم/ حمید رضا مقدم‌فر

خبرگزاری تسنیم

آیا در قرآن، دلیلى براى شرکت در راهپیمایى و تظاهرات داریم؟

آیا در قرآن، دلیلى براى شرکت در راهپیمایى و تظاهرات داریم؟

پاسخ:

خداوند در قرآن می‌فرماید: ولایَطؤون مَوطئاً یَغیظُ الکفّار … الّا کُتب لهم به عَملٌ صالح(سوره توبه، آیه 120) هیچ حرکت دسته جمعى که کفّار را عصبانى کند، صورت نمی‌گیرد مگر این که براى آن، پاداش عمل صالح ثبت مى شود. آرى، راهپیمایىهایى که دشمنان اسلام و مسلمین را عصبانى کند، عمل صالح است. این راهپیمایىها (بخصوص آنگاه که از طریق وسایل ارتباطى و ماهوارهها منعکس مىشود) اگر براى اهداف مقدسى صورت گیرد، نوعى حضور در صحنه، عبادت دسته جمعى و امر به معروف و نهى از منکر عملى و عامل تقویت روحیّه مردم و تهدید دشمن است.

 منبع:کتاب پرسش هاى مهم، پاسخ هاى کوتاه،(تمثیلات)،حجه الاسلام قرائتی ، صفحه : ۸۹.

انقلاب در کلام رهبر امام خامنه ای

وقایع روز 19 و20 بهمن از ایام الله دهه فجر

وقایع روز ۱۹ بهمن از ایام‌الله دهه فجر

روز نوزدهم بهمن ماه بزرگ‌ترین راه پیمایی انقلاب صورت گرفت. در قطعنامه پایانی راه پیمایی نخست وزیری مهدی بازرگان توسط تظاهرکنندگان تایید شد.

وقایع ۲۰ بهمن از ایام‌الله دهه فجر

در روز ۲۰ بهمن ماه که مصادف با روز جمعه بود، مردم در دانشگاه تهران اجتماع کرده بودند تا سخنرانی رییس دولت موقت را استماع نمایند. در همین هنگام در غرب تهران درگیری شدیدی صورت گرفت؛ عده زیادی از افراد گارد شاهنشاهی به پادگان همافران نیروی هوایی حمله بردند و به محض آغاز درگیری آنان عده زیادی از جوانان وابسته به جناح‌های مختلف به نفع همافران وارد صحنه درگیری شدند. این درگیری خونین ده‌ها نفر کشته و مجروح بر جای گذاشت ولی در نهایت همافران توانستند حلقه محاصره نیروهای گارد را بشکنند.

وقایع روز14و16بهمن سال57

وقایع ۱۴ بهمن از ایام‌الله دهه فجر

روز شنبه ۱۴ بهمن از ایام‌الله دهه فجر در محل مدرسه شماره ۲ علوی یک مصاحبه مطبوعاتی با حضور قریب به سیصد خبرنگار ایرانی و خارجی برگزار شد که در آن ابتدا خلاصه‌ای از نظریات آیت‌الله خمینی خوانده شد؛ سپس سوالات خبرنگاران آغاز گردید که خلاصه‌ای از پاسخ خمینی به این شرح بود:

«کاری نکنند که مردم را به جهاد دعوت کنم، اگر موقع جهاد شد می‌توانیم اسلحه تهیه کنیم. دولت را بزودی معرفی خواهیم کرد. اعضای شورای انقلاب تعیین شده‌اند. از ارتش می‌خواهم هرچه زودتر به ما متصل شود. ارتشیان فرزندان ما هستند، ما به آنها محبت داریم باید به دامان ملت بیایند. قانون اساسی که تدوین شده به آراء عمومی گذاشته می‌شود تمام اتباع خارجی بطور آزاد در ایران زندگی خواهند کرد. »

وقایع روز ۱۶ بهمن از ایام‌الله دهه فجر

روز ۱۶ بهمن و تعیین دولت موقت-امام خمینی در روز ۱۶ بهمن طی فرمانی مهدی بازرگان را به عنوان نخست وزیر موقت تعیین و معرفی کرد. عصر همان روز در سالن سخنرانی مدرسه علوی یک مصاحبه مطبوعاتی بین‌المللی ترتیب داده شد، در این جلسه بازرگان برنامه و وظایف دولت موقت را تشریح کرد و افزود برگزاری همه پرسی درباره تغییر رژیم، برگزاری انتخابات مجلس موسسان و انجام انتخابات مجلس از وظایف این دولت است.

وقایع ۱۲بهمن از ایام‌الله دهه فجر


​وقایع ۱۲بهمن از ایام‌الله دهه فجر

۱۲بهمن روز ورود روح‌الله خمینی به ایران-در این روز بزرگترین استقبال تاریخ در تهران برگزار شد؛ بطوری که طول جمعیت استقبال کننده از امام خمینی به ۳۳ کیلومتر رسیده بود. در ساعت ۹:۵۰ دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن هواپیمای حامل امام خمینی در میان تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست. امام خمینی پس از ورود به فرودگاه و ایراد سخنرانی طبق برنامه‌ای که از قبل تنظیم شده بود عازم گورستان بهشت زهرا شد…

امام خمینی در میان استقبال گسترده مردم تهران در ساعت یک بعد از ظهر وارد قطعه ۱۷ که مدفن شهدای انقلاب بود شد و سخنرانی خود را ایراد نمود.