اخلاق و معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب

اخلاق و معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب

​توجه به اخلاق و معنویت می تواند سکوی جهش یک جامعه به سمت توسعه و پیشرفت باشد و زمینه هایی همچون عقلانیت،خلاقیت،پویایی،تعلیم پذیری، مشارکت پذیری و ریسک پذیری را در افراد جامعه ایجاد کند. یکی از موضوع های مؤثر و مهم در پیشرفت و تعالی جامعه ، اخلاق و معنویت است پس مسلماً توسعه منهای اخلاق و معنویت نه تنها مفید نیست بلکه مضر است.

اساساً توسعه دینی، معنوی و ارزشی توسعه ایده آل ماست که توسعه ای هماهنگ با نظام آفرینش و نظام ساختار وجودی انسان است. در این بیانیه رهبر به مسئولیت دستگاههای حکومتی برای ترویج اخلاق و معنویت تاکید داشته اند. دستگاههای حکومتی باید ابزارهای گسترش اخلاق و معنویت در جامعه را فراهم آورند. به این صورت که با کانون های ضد معنویت که مردم را از اخلاق و معنویت دور می کنند، مبارزه کنند.همچنین زمینه را برای ترویج اخلاق و معنویت در رسانه های، دستگاه های آموزشی از جمله آموزش و پرورش،دانشگاه ها و… فراهم کنند.

البته تاکید رهبر درباره وظیفه مهم دستگاههای دولتی به معنای نفی وظایف اشخاص و نهادهای غیر حکومتی یست بلکه هر شخص با هر نقشی در جامعه در گسترش اخلاق و معنویت تاثیر دارد. پس مردم در ابتدا با اصلاح رفتار خود و آراسته شدن به اخلاق و معنویت و در مرحله بعد تربیت فرزندان آراسته به اخلاق نیکو می توانند این اصل را در جامعه گسترش دهند.

بنابراین با آراسته شدن جامعه به اخلاق و معنویت، توسعه فرهنگی در آن جامعه محقق خواهد شد، چرا که توسعه فرهنگی زمینه رشد و تعالی سایر توسعه ها از جمله توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… را فراهم می‌کند.

نویسنده:پریسا عسکری

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.