توصیه های طب سنتی برای رفع کم خونی

براي رفع كم خوني مصرف شربت برخي از بذرها مانند تخم شربتي، كاسني، جعفري، شلغم و هويج، مصرف مويز، عسل، انجير، آلوبخارا و آب انار تازه توصيه شده است.

غلامرضا كرد افشاري گفت: كم خوني به خصوص از نوع فقر آهن عارضه نسبتا شايعي است و به همين دليل ممكن است بسياري از مبتلايان آن را جدي نگيرند اما اين اختلال قابل چشم پوشي نيست و بايد درمان شود.

وي ادامه داد: در برخي از كم خوني ها مانند بدخيم ها اختلالات پلاكتي وجود دارد كه نياز به بررسي بيشتري دارند و بايد به متخصصان مربوطه مراجعه شود.

اين متخصص طب سنتي افزود: اما براي كم خوني هايي كه مشكل بدخيمي ندارند مي توان به روش طب سنتي آنها را رفع كرد. مثلاً مي توان هر شب مقداري مويز را در سركه انگور خيساند و پس از خارج كردن آنها و خشك شدنشان مصرف كرد.

وي افزود: شربت سركه شيره روزي 5 تا 6 بار توصيه مي شود البته شربت ميوه هاي خون ساز نيز توصيه شده است.

كردافشاري گفت: خوردن راسته گوسفند به همراه پياز و زردچوبه زماني كه كاملا پخته شده است به رفع كم خوني كمك مي كند. شربت برخي از بذرها نيز مانند تخم شربتي، كاسني، جعفري، كرفس، شويد ، سياه دانه، رازيانه، ريحان، شلغم و هويج به همراه عسل به رفع كم خوني كمك مي كند. مصرف دو بار در روز عسل به همراه حل شدن آن در آب جوش مناسب است همچنين توصيه شده انجير و آلو بخارا به هنگام صبح استفاده شود. همچنين آب انار تازه با ترنجبين به رفع كم خوني كمك مي كند.

منبع:

برگرفته از نرم افزار جامع گلبرگها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.