راه و روش داشتن زندگی سالم

چگونه می توان راه وروش زندگی سالم را در خانواده پیاده کنیم با توجه به تفاوتها و تضادهای بسیاری که در جامعه و فرهنگ عامه وجود دارد وحتی بعضی ریشه در تربیت خانواده دارد ؟ 

راه و روش زندگي سالم را چه در خانواده و چه در جامعه بايد با تأسي به فرهنگ غني اسلام جستجو كرد امروز در اين بازار پر آشوب و پر از تفاوتها و تضادها بايد پنا هگاهي راستين و حقيقي جست و دين مبين اسلام با راهكارهايي كه در همه امور دنيوي و اخروي نشان داده است بهترين عامل تحرك و جلوگيري از فساد است آيات روحبخش معجزه جاويد حضرت محمد (ص ) در تمامي مراحل زندگي از جمله رابطه فرزند با والدين , والدين با فرزند , تربيت فرزند , معاملات , اخلاق و همه ابعاد زندگي نكاتي اساسي را مطرح مي نمايد و مسلمان اگر واقف به درك مفاهيم قرآني گردد و دو عامل ايمان و معنويت را در خود احيا كند بي شك راه و روش زندگي سالم را در لابه لاي اوراق ملكوتي كتاب و عترت خواهد جست . امروزه در جوامع بشر ي فقدان ايمان و نياز آن آن قدر احساس مي شود . كه همه به دين مداري معرف شده اند. پرو فسور كارل يونك استاد كرسي راونشناسي مي گويد : بيماري قرن ما بيماري مذهبي است در اثر تكنو لوژي و جمود تعاليم و كوته نظري و تعصب , بشر قرن بيستم لامذهب گشته و سرگشته در جستجوي روح خود است و تا مذهبي نيابد آسايش ندارد بي مذهبي لامحاله پوچي و بي معنا بودن زندگي را سبب مي شود و داشتن مذهب و آرمان به زندگي مفهوم و معنا مي بخشد . امام هفتم امام موسي كاظم عليه السلام خطاب به هشام راه و روش يك زندگي سالم را اين چنين ترسيم مي فرمايند : دنيا درياي ژرفي است كه انسانهاي زيادي در آن غرق شده اند تقوي و پرهيز گاري كشتي توست آن كشتي كه پر از ايمان است بادبانهاي آن توكل به خدا , نگهبانان و پاسدارش عقل و فكر , راهنما و نا خدايش علم و تدبير و سكان آن برد باري تحصيل است كه در برابر فشار طوفان و امواج سهمگين دريايي زندگي خر د نمي گردد .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.