خواص انگور


انگور ميوه اي است بهشتي كه شامل ويتامين هاي A , B ، C مي باشد هم چنين داراي مقداري منيزيم ، كلسيم ، آهن ، فسفر ، پتاسيم و آلبومين است. دانه هاي سبز يا قرمز انگور خاصيت هاي جادويي دارند و در درمان بسياري از بيماري ها تاثيرگذارند.
به گفته پزشكان، انگور سربازي است كه به جنگ بيماري هاي قلبي مي رود و ضمن افزايش انعطاف و سلامت ماهيچه هاي قلب، به كاهش كلسترول و فشار خون كمك مي كند. اين ميوه در مورد حفظ سلامتي قلب زنان بهتر از مردان عمل مي كند و به همين دليل مصرف آن به طور ويژه براي زنان توصيه مي شود.
ديده شده انگورهايي كه رنگ بنفش و قرمز دارند حاوي ماده اي به نام آنتوسيانين هستند. اين ماده در تمشك هم وجود دارد كه وقتي وارد بدن مي شود، مي تواند از بروز مشكلات بسياري نظير ناراحتي هاي قلبي عروقي، گرفتگي عروق، لخته شدن خون و در نهايت حتي ديابت پيشگيري كند. به همين دليل است كه مي توان از خواص منحصر به فرد انگور رنگي نسبت به انگورهاي زرد به وجود آنتوسيانين اشاره كرد. به علاوه انگور قرمز براي تصفيه ي خون و خون سازي از انگور سبز هم بهتر است.
هر چه رنگ انگور پررنگ تر باشد، غلظت فيتوكميكال ها در آن بيشتر بوده و انگورهاي حاوي هسته نيز اگر هسته آنها خورده شود؛ خود هسته مي تواند حركات روده را به ويژه در افرادي كه مشكل يبوست دارند، كنترل كند. البته اين افراد بايد مايعات فراواني هم مصرف كنند. وقتي اين ماده خورده مي شود، ضدالتهاب بوده و به ويژه در افرادي كه دچار تصلب شرايين هستند و مشكلات التهابي دارند سبب بهبود حالت مي شود.
خاصيت ديگري كه اين ميوه دارد اين است كه اجازه نمي دهد پلاكت ها در خون به هم بچسبند و از گرفتگي عروق پيشگيري مي كند. ضدسرطان بوده و خاصيت ضدپيري هم دارد و سلول ها را از گزند راديكال هاي آزاد كه عامل پير شدن سلول ها هستند، محافظت مي كند.
انگور هم لاغر كننده است و هم چاق كننده . بدين گونه كه اگر انگور را از صبح تا ظهر ، خالي ميل كنيد لاغر كننده است و اگر آن را همراه با غذا ميل كنيد چاق كننده است . توجه داشته باشيد وقتي انگور ميل مي كنيد پشت آن آب سرد ننوشيد و يا ميوه هاي خشك مانند برگه ي هلو و غيره را با انگور و آب ميل نكنيد زيار دچار دل درد مي شويد .
يكي از خواص انگور ، صاف كننده و « مولد خون بودن » آن است . انگور قند خون را نيز تنظيم مي كند. البته افرادي كه قند خون پايين دارند مي توانند از انگور بهره ي زيادي ببرند . بنابر اين سعي كنند هميشه انگور تهيه كنند و چند بار در روز مقداري از آن را ميل كنند . برخي افراد مي گويند قند انگور مي تواند سبب چاقي يا افزايش قندخون شود. اما اين تفكر اشتباهي است فرد مبتلا به ديابت با توجه به كالري اي كه براي او تجويز شده و گفته شده كه مثلا در روز مي تواند 3 واحد ميوه مصرف كند، مي تواند يك واحد آن را انگور انتخاب كند و ساير واحدها را از ديگر ميوه ها بهره بگيرد تا نوسان قندخون كمتر باشد.
افرادي كه در دوره ي نقاهت يك بيماري هستند و يا ضعف عمومي بدن دارند ، و در نتيجه قدرت دفاعي بدن آنها كم شده است ، سعي كنند از انگور ، هويج ، سيب و هلو ، به مقدار زياد استفاده كنند . البته اين ميوه ها را با هم در آب ميوه گيري ريخته و آب ميوه ي حاصل شده را جرعه جرعه در طول روز بنوشند . خوب است بدانيد انگور پتاسيم زيادي دارد كه به جبران ضعف بدن كمك مي كند.
كشمش تقويت كننده ي بدن است و اگر آن را مانند چاي دم كنيد و بنوشيد ، براي نرم كردن سينه و درد گلو مفيد است.


غوره همان انگور كال است. طعم آن هم ترش است. در واقع ميوه ها هر چقدر بيشتر مي رسند، قندشان بالاتر مي رود. در واقع قند غوره كمتر از انگور رسيده است. غوره معمولا به شكل آبغوره مصرف مي شود و چون جلوي آفتاب مي ماند و حرارت مي بيند ويتامين C نداشته و تنها طعم دهنده است. به عبارت ديگر آبغوره هيچ خواصي براي بدن ندارد.
عده اي از افراد براي پايين آوردن چربي خون، آبغوره مي خورند. اين تفكر به هيچ عنوان صحيح نبوده و آبغوره نمي تواند چربي و قندخون را پايين بياورد. برخلاف تصور عموم كه مصرف ناشتاي آن سبب لاغري مي شود بايد گفت آبغوره نه تنها لاغر نمي كند بلكه مخاط دستگاه گوارش را هم تخريب مي كند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.