افزایش اشتها با مصرف دانه خردل


گياه خردل در حال حاضر بصورت وحشي و زراعي ديده مي شود. اين گياه در كنار جاده ها، حاشيه رودخانه ها و در زمينهاي پست و مرتفع يافت مي شود.

به گزارش خبرنگار مجله پزشكي مادر: خردل از نظر طبي گرم و خشك بوده و به دليل دارا بودن تركيبات گوگردي، ضدعفوني كننده اي قوي محسوب مي شود. دانه هاي گياه خردل داراي ارزش غذايي بالايي است و خاصيت آنتي باكتريال و ضد عفوني كنندگي دارد. استفاده از پودر دانه هاي خردل در سس ها يا غذاها طعم تندي به مواد غذايي مي دهد و براي رفع بداشتهايي و هضم و همچنين گوارش سودمند است. چنانچه ترشح شيره معده را افزايش و اشتها را تحريك مي كند.

اين ادويه براي جلوگيري از سوءهاضمه و نفخ مفيد است اما زياده روي در مصرف آن مضراتي مانند ابتلا به يبوست، احساس تشنگي و ورم كليه را به دنبال خواهد داشت.

دانه خردل سرشار از ريز مغذي موسوم به سلنيوم است كه اين ماده معدني خواص ضد التهابي فوق العاده اي دارد. همچنين دانه خردل منبع غني از عنصر منيزيم است كه به كاهش شدت حملات آسم و پايين آوردن فشار خون كمك مي كند.

اين ادويه منبع خوبي از اسيدهاي چرب امگا3، آهن، منيزيم، روي، پروتئين، كلسيم، نياسين و فيبر غذايي است.

استفاده از خردل در كاهش تكرار حمله هاي ميگرني و جلوگيري از بي نظمي خواب مفيد است. گياه خردل سياه به طور سنتي براي رفع دردهاي عصبي و روماتيسمي نيز به كار مي رود.

اما امروزه بيشتر ازسس هاي خردل استفاده مي كنند، چرا كه چاشني بسيار مناسبي براي انواع ساندويچ ها، پيتزا، ماكاروني و حتي سالاد محسوب مي شود و اگر شما دنبال يك طعم جديد و متفاوت هستيد، مي توانيد آن را امتحان كنيد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.