شفاعت حضرت معصومه(سلام الله علیها)


شفاعت حضرت معصومه عليها السلام

بالاترين جايگاه شفاعت، از آن رسول گرامى اسلام صلى الله عليه و آله است كه در قرآن كريم، از آن به مقام محمود، تعبير شده است، همين طور دو تن از بانوان خاندان رسول مكرم اسلام صلى الله عليه و آله شفاعت گسترده اى دارند كه بسيار وسيع و جهان شمول است و مى تواند همه اهالى محشر را فرا گيرد، اين دو بانوى عالى قدر، صديقه اطهر، حضرت فاطمه زهراعليها السلام و شفيعه روز جزا و حضرت فاطمه معصومه عليها السلام هستند. در مورد شفاعت گسترده حضرت زهراعليها السلام همين بس كه شفاعت، مهريه آن حضرت است و به هنگام ازدواج، پيك وحى طاقه ابريشمى از سوى پروردگار آورد كه در آن جمله: خداوند مهريه فاطمه زهرا را، شفاعت گنهكاران از امّت محمد صلى الله عليه و آله قرار داد. اين حديث از طريق اهل سنّت نيز نقل شده
است. (۱)
پس از فاطمه زهراعليها السلام از جهت جايگاه شفاعت، هيچ بانويى به شفيعه محشر، حضرت معصومه عليها السلام نمى رسد. بر همين اساس است كه حضرت امام جعفر صادق عليه السلام فرمودند: با شفاعت او، همه شيعيان وارد بهشت مى شوند. (2)

پی نوشتها:

۱) بانوى ملكوت، ص ۱۱۰. 

2) همان.

منبع:کتاب عمه سادات زندگی حضرت معصومه ( سلام الله علیها ) - ابوالقاسم حمیدی صفحه۴۶ 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.