دمنوش اسطوخودوس و خواص آن


اسطوخودوس يا اسطوقدوس گياهي است چندين ساله به ارتفاع حدود نيم متر با برگهاي متقابل، باريك ، دراز سبز رنگ و پوشيده از كركهاي سفيد پنبه اي. گلهاي آن به رنگ بنفش و به صورت سنبله مي باشد. قسمت مورد استفاده اين گياه ، گلها و سرشاخه هاي گلدار آن است.

طرز تهيه:
يك قاشق غذاخوري سرشاخه گلدار و يا گل اين گياه را در يك قوري به همراه آب در دماي 80 درجه به مدت 51 دقيقه دم كنيد، براي اين منظور مي توانيد از ليوان هاي مخصوص و ظرف هاي آماده كردن دمنوش استفاده كنيد. ممكن است طعم استطوقدوس را دوست نداشته باشيد اما ابتدا در پايين همين مطلب به خواص دارويي و سنتي آن توجه كنيد.

نام علمي: lavandula stoechas
خواص:
- يك داروي مناسب براي بي خوابي ناشي از خستگي جسماني، تنش هاي فكري، اضطراب يا حتي بيش فعالي مغز به حساب مي آيد.
اثر مسكن، ضد عفوني كننده و آنتي بيوتيك اسطوخودوس آن را به عنوان دارويي با ارزش در درمان سرماخوردگي، سرفه و زكام، سينوزيت و آنفولانزا معرفي ساخته است.
- براي رفع بيماريهاي مجاري و ادرار مفيد است.
- تقويت كننده سلولهاي مغز – ضد ميگرن

موارد منع مصرف:
اسطوخودوس گياهي است بي ضرر كه همه مي توانند از آن استفاده كنند . فقط براي اشخاص صفراوي مزاج خوب نست و باعث آشفتگي مي شود . اينگونه اشخاص بايد آنرا با سكنجبين بخورند .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.