تسکین دندان درد با نسخه های طبیعی!

ليدوكائين هميشه بهترين مسكن براي آرام كردن درد دندان نيست گاهي درمان هاي طبيعي و سنتي بهتر از هر داروي شيميايي درد دندان شما را آرام مي كند.

هيچ دردي را نمي توانيد با آن قياس كنيد؛ وقتي مي گيرد، تمركز، آرامش و حواس تان را فلج مي كند و رمق انجام هيچ كاري را براي تان باقي نمي گذارد. دندان درد؛ همان دردي كه بعيد است بارها و بارها گريبان شما را نگرفته باشد و يك روز آرام را براي تان سياه نكرده باشد.

اگر براي آرام كردن درد هاي گاه و بي گاه دندان، هميشه انواع مسكن ها و اسپري هاي بي حس كننده را در كابينت آشپزخانه نگه مي داريد، اين مطلب را بخوانيد. ما براي آرام كردن درد شما، نسخه هاي طبيعي، ارزان و بي ضررتري را در اختيار داريم. پس به اين نسخه ها اعتماد كنيد و همه داروهاي پرضرري كه به خاطر ترس از دندان درد در خانه نگه داشته ايد را دور بريزيد.

روغن ميخك

ميخك، يك داروي گياهي براي تسكين دندان درد است. در اين گياه، يك مسكن طبيعي وجود دارد كه البته در صورت استفاده درست به آرام شدن درد شما كمك مي كند. اگر بافت لثه يا زبان تان حساس باشد، ريختن روغن روي منطقه درد مي تواند حال تان را بدتر كند، پس براي گرفتن نتيجه دلخواه تان از اين روش كمك بگيريد:

دو قطره از روغن ميخك را روي يك پنبه بريزيد و آن را تا زمان فروكش كردن درد پشت دندان تان قرار دهيد. اما مي توانيد سراغ راه طبيعي تري هم برويد. كافي است يك دانه ميخك را آنقدر بجويد كه روغنش بيرون بيايد. ميخك را مي توانيد به مدت نيم ساعت يا تا زماني كه دردتان آرام بگيرد در دهان خود نگه داريد.

سس زنجبيل و فلفل

زنجبيل و فلفل هر دو داروهاي ضد درد هستند. شما مي توانيد هر كدام از اين دو ادويه را به طور جداگانه مورد استفاده قرار دهيد چراكه هر دوي اين مسكن ها، پيام تسكين درد را به مغز مي فرستند. اما براي گرفتن نتيجه بهتر، مي توانيد مخلوطي از اين دو ادويه را تهيه كنيد. از روش زير كمك بگيريد:

ميزان مساوي از اين دو ادويه را با آب مخلوط كنيد و يك سس بسازيد. توپ كوچكي از پنبه درست كنيد و به ميزان كافي به سس مورد نظر آغشته اش كنيد. بعد هم آن را درست روي دندان تان (جايي كه لثه و زبان شما به آن برخورد نكند) بگذاريد و تا زمان فروكش كردن درد يا لااقل تازماني كه طاقتش را داريد، پنبه را از دهان تان خارج نكنيد.

محلول آب نمك

نمك يك ضد عفوني كننده قوي است؛ پس اگر درد دندان شما به خاطر عفونت ايجاد شده باشد، استفاده از نمك مي تواند زودتر از هر راه ديگري شما را آرام كند. آب نمك دور دندان را ضدعفوني مي كند و مايع هايي كه باعث التهاب مي شوند را خارج مي كند. از اين روش درماني مي توانيد هر زمان كه به آن نياز پيدا كرديد، به روش زير استفاده كنيد:

يك قاشق چاي خوري نمك را در يك فنجان آب جوش حل كنيد تا داروي فوق العاده اي بسازيد. اين محلول التهاب را كم كرده و بقاياي آلودگي را از دهان شما پاك مي كند. 30 ثانيه آن را در دهان تان بچرخانيد و بعد بيرون بريزيد. اگر هم حوصله آب نمك درست كردن نداريد، يك سرم نمكي از داروخانه بخريد و تا چند روز از محلولي كه در سرم وجود دارد قرقره كنيد.

چاي نعناع

چاي نعناع هم عطر خوبي دارد و هم مي تواند به عنوان يك بي حس كننده خوب مورد استفاده قرار گيرد. البته تنها چاي نعناع نيست كه درد شما را آرام مي كند؛ چاي سياه هم خاصيت ضد التهاب دارد و با كم كردن تورم مي تواند به كاهش درد هم كمك كند. براي گرفتن نتيجه بهتر، از اين دو چاي به شيوه زير عمل كنيد:

يك قاشق چاي خوري نعناع خشك را در يك فنجان آب جوش بريزيد و براي دم كشيدنش 20 دقيقه صبر كنيد. وقتي كه دمنوش تان خنك شد، آن را دور زبان تان بچرخانيد و بعد بيرون بريزيد. اگر هم نعناع در دسترس نداريد و مي خواهيد از چاي سياه استفاده كنيد، يك تي بگ را خيس كنيد و روي ناحيه درد بگذاريد يا اينكه چاي سياه گسي را درست كنيد و پس از خنك شدن آن را چند بار در دهان تان بچرخانيد.

آب اكسيژنه

اگر درد دندان شما با بدمزگي دهان و حتي تب همراه بود، بهترين راه براي كم كردن مشكل، استفاده از آب اكسيژنه است. اما مثل تمام روش هاي طبيعي رها شدن از دندان درد، اين هم يك روش موقت است و تنها تا روز ملاقات پزشك شما را آرام نگه مي دارد و عفونت دندان تان را كمتر مي كند. اگر چاره اي جز تسكين خانگي درد نداريد، از اين روش كمك بگيريد:

براي كشتن باكتري ها و كم كردن ناراحتي تان، كمي آب اكسيژنه 3 درصد را قرقره كنيد. از اين محلول تنها براي شست وشو استفاده كنيد و پس از چرخاندن آن در دهان تان، محلول را بيرون بريزيد. بعد هم چند بار دهان تان را با آب خالص شست وشو دهيد.

يخ

فرقي نمي كند درد دندان شما را كلافه كند يا پا درد عذاب تان دهد؛ يخ هميشه مسكن موقتي خوبي براي انواع درد ها بوده است. اگر مي خواهيد تا رسيدن به مطب دندانپزشكي سرپا بمانيد، از اين روش كمك بگيريد:

چند قالب يخ را در يك پلاستيك بريزيد، پارچه نازكي را روي پاكت بپيچيد و براي بي حس شدن دندان تان 15 دقيقه آن را روي قسمتي از صورت كه دندان دردناك در محدوده آن قرار دارد، بگذاريد. قديمي ها مي گفتند اگر دست تان را با قالب هاي يخ ماساژ دهيد، درد دندان تان آرام مي شود. آنها ادعا مي كردند وقتي يخ را بين انگشت سبابه و شست مي گذاريد، اعصاب انگشت شما پيغام سرما را به مغزتان مي فرستد و پيغام آرام شدن درد هم به دندان شما مي رسد.

صمغ مر

شيره درخت مرمكي يا همان صمغ مر مي تواند دندان درد شما را آرام كند، پس اگر تا امروز نامش را نشنيده بوديد، همين حالا براي تهيه كردنش به عطاري محله تان برويد. اين صمغ التهاب دهان تان را كم كرده و به از بين رفتن باكتري ها كمك مي كند. اگر يك عطاري كاردرست مي شناسيد كه اين صمغ در آن پيدا مي شود، پس از تهيه كردن آن را به اين شيوه مصرف كنيد:

يك قاشق چاي خوري از پودر مر را در دو فنجان آب به مدت 30 دقيقه بجوشانيد و اجازه دهيد محلول تان خنك شود. بعد هم براي هر بار استفاده يك قاشق چاي خوري از اين دارو را در يك فنجان آب بريزيد و 5، 6 بار در روز قرقره اين محلول را ادامه دهيد تا به نتيجه مورد نظرتان برسيد.


سير

خوردن سير تنها سيستم ايمني بدن تان را قوي تر نمي كند، اين داروي طبيعي علاوه بر اينكه نمي گذارد هر بيماري سراغ تان بيايد و بيهوده درد بكشيد، مسكن خوبي براي درد دندان هم به حساب مي آيد. براي گرفتن بهترين نتيجه از سير درماني، به اين توصيه عمل كنيد:

يك حبه سير را روي دندان تان بگذاريد و آن را بجويد. درد شما چند دقيقه بعد از جويدن سير آرام مي شود؛ پس اگر نتيجه را فورا مشاهده نكرديد، به خوردن سير ادامه ندهيد. اين گياه نه تنها درد شما را آرام مي كند، بلكه مصرف مداومش دندان تان را محكم تر هم مي كند.

محققان مي گويند …

دانشمندان اولين شواهد پوسيدگي دندان را در فسيل انساني متعلق به 13 هزار و 700 سال پيش كشف كردند و با مشاهده اين فسيل ها ادعا كردند كه انسان هاي اوليه هم از دندان درد رنج مي بردند. مشاهده پوسيدگي در بقاياي دندان اسكلت يك شكارچي عصر حجر كه بيش از 13 هزار سال قبل در منطقه اي در مراكش كنوني زندگي مي كرده است، پژوهشگران را به اين نتيجه رساند كه تغذيه انسان هاي اوليه با كربوهيدرات به پوسيدگي دندان آنها منجر مي شده است.

مغز گيج مي شود

نتايج بررسي هاي دانشمندان آلماني نشان مي دهد كه در مواقع دندان درد، مغز نمي تواند تشخيص دهد كه دقيقا كدام دندان درد مي كند. دانشمندان مي گويند در بيشتر موارد، انسان به درستي محل وقوع درد را درك مي كند و در اين موارد مغز فورا تشخيص مي دهد كه درد ناشي از وارد شدن يك خرده چوب در داخل انگشت سبابه است يا انگشت شست با لبه تيز يك تكه كاغذ بريده شده است. اين درحالي است كه موتور مركزي انسان در مورد دهان مشكلات زيادي دارد.


پنير بخوريد تا درد نكشيد

دانشمندان آكادمي دندانپزشكي عمومي ايالات متحده ادعا مي كنند پنير مي تواند اسيد پلاك دندان را خنثي كند و به همين دليل درد دندان را كاهش دهد. از نظر پژوهشگران، پنير محيط دهان را قليايي تر مي كند و باعث مي شود پاي تان كمتر به مطب دندانپزشك كشيده شود. پژوهشگران معتقدند كساني كه هميشه پنير را در برنامه غذايي شان جا مي دهند، دندان هاي سالم تري دارند و كمتر از درد دندان رنج مي برند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.