افزایش اشتها با مصرف هل


هل گياهي است كه در مناطق گرم و خشك مي رويد . ميوه ي هل، بيضي شكل و به رنگ هاي زرد، سبز يا سياه است. دانه هاي معطر و مطبوعي به رنگ قهوه اي در ميوه ي آن وجود دارد كه به عنوان ادويه و براي خوشبو كردن نوشيدني ها و غذاها به مصرف مي رسد. عطر خوش و اثر گرمابخش و اشتهاآور هل، اين دانه را به يكي از بهترين طعم دهنده ها براي انواع نوشيدني، دسر و شيريني تبديل كرده است.
به گزارش خبرنگار مجله پزشكي مادر، هل اشتها را تحريك مي كند و عمل هضم غذا را بهبود مي بخشد. جويدن دانه هاي هل پس از صرف غذا ضمن كمك به هضم و گوارش بهتر غذا، مي تواند بوي نامطبوع دهان را نيز خنثي كند. دانه هاي هل خواص گرمابخشي داشته و معده و روده ها را تقويت مي كنند.
يكي از خواص ويژه و بسيار ارزشمند هل، جلوگيري از تشكيل خلط در گلو است، همچنين از هل به عنوان دارو براي معالجه سرفه، سرماخوردگي و تب استفاده مي كنند. مصرف هل براي رفع سردرد و كاهش حملات بيماري صرع نيز توصيه مي شود.
هل تقويت كننده قلب و اعصاب نيز است، ولي مي گويند مصرف زياد آن هم تپش قلب را افزايش مي دهد و هم براي بيماري هاي روده و ريه مفيد نيست.
نوشيدن دم كرده ي داغ آن موجب تسكين كوليت، سوءهاضمه، باد نفخ، حالت تهوع و بي حالي شده و مانع ترشح زياد اسيد معده مي شود. مقدار 30 گرم هل كوبيده را در يك ليتر آب جوش ريخته و بگذاريد به مدت 10 دقيقه دم بكشد. سپس آن را صاف كرده و بنوشيد، هل را همچنين مي توان موقع دم كردن چاي، به آن اضافه كرد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.