برای انس و الفت بیشتر با همسر چه باید کرد؟

انس و الفت با همسر در گرو رعايت اموري است: 

1ـ خوش رويي؛ امام علي(ع) ميفرمايد: خوش رويي ريسمان مهر و مودّت است.چون شكفته باشد در اين انجمن كه صبح تسخير كرده روي زمين را بنوشخند 

2ـ به اسم خوب صدا زدن؛ هر يك از زن و شوهر بايد همسر خود را به نامي صدا كند كه بيشتر دوست دارد. پيامبر اكرم(ص) ميفرمايد: سه چيز است كه دوستي مسلمان را با مسلمان ديگر، خالص ميكند: 1ـ هنگامي كه او را ملاقات مي كند، با خوش رويي با وي برخورد نمايد. 2ـ زماني كه خواست كنارش بنشيند، براي او جا باز كند. 3ـ به بهترين نامي كه دوست دارد، او را صدا زند.

3ـ احترام به پدر و مادر و خواهر و برادر همسر و توصية به احسان به آنان در ازدياد محبت مؤثر است. 

4ـ اظهار محبت؛ امام صادق(ع) ميفرمايد: وقتي كسي را دوست داري، به او بگو، كه اين كار موجب ثبات بيشتر محبت بين شما خواهد بود.محبت قلبي هر چند لازم است اما كافي نيست. براي انس و الفت بيشتر بايد محبت را اظهار كرد. پيامبر اكرم(ص) ميفرمايد: سخن مرد كه به همسرش ميگويد: واقعاً تو را دوست دارم، هرگز از قلبش خارج نخواهد شد. اگر از غذا پختن تعريف شود و تشكر و تقدير به عمل آيد، بر محبت مي افزايد. 

5ـ سلام كردن: امام صادق(ع) ميفرمايد: وقتي شوهر به خانه وارد مي شود، بايد به خانواده اش سلام كند و او را از آمدنش مطّلع سازد.

6ـ احسان كردن: از آن كه انسان بنده احسان است، يكي از شيوه هاي تحكيم روابط حسنه و ايجاد الفت احسان كردن به همسر ميباشد ياري كردن بانوان در كارهاي خانه يك نوع احسان است و محبت را بيشتر ميكند. يكي از مصاديق احسان، هديه دادن است. امام باقر(ع) ميفرمايد: براي يكديگر هديه ببريد كه هديه بردن كنيه ها را از دل ها بيرون مي برد و انتقام و دشمني و كينه توزي را بر طرف مي سازد. زن و شوهر سعي كنند در ولادت ها و سالگرد ازدواج و هفتة زن و در بازگشت از مسافرت ها هديه اي تقويم همديگر نمايند.

 7ـ درك متقابل زن و شوهر: اگر سطح توقع زنان از مردان و بالعكس بيش از حد توان باشد و انتظارات با مقدورات نخواند، محبت و سازش و صفاي محيط زندگي كاهش خواهد يافت. اگر زن و شوهر يكديگر را درك كنند، همواره سازگاري و صميميت حاكم خواهد گشت. 

منبع:

دفتر تبليغات اسلامي

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.