اعمال روز پنجم ماه رمضان

ماه مبارک رمضان فرصتی برای میثاق دوباره با پروردگار رحمان و رحیم است، فرصتی که باید برای رهایی از بندهای بسیار به آن چنگ اندازیم. 
 با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و  برپایی سفره رحمت پروردگار، هر روز اعمال مستحب و واجب این ماه پرفیض و برکت را باهم می خوانیم و انشاالله انجام می دهیم.
دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین. خدایا قرار بده مرا در این روز از آمرزش جویان و قرار بده مرا در این روز از بندگان شایسته و فرمانبردارت و قرار بده مرا در  این روز از دوستان نزدیکت، به مهربانى خودت اى مهربان ترین مهربانان.
 نماز شب ششم ماه مبارک رمضان
مرحوم علاّمه مجلسى در فصل آخر از اعمال ماه رمضان در کتاب زادالمعاد، نماز شب هاى ماه رمضان را بیانکرده است. با توجّه به این که بهترین اعمال، در ماه مبارک نماز و قرآن بوده و این نمازها در بردارنده بسیارى از سوره هاى قرآن است، برای مومنان فضیلت های بسیاری به همراه دارد. علامه مجلسی نماز شبپنجم ماه مبارک رمضان را اینگونه شرح داده است:
چهار رکعت و در هر رکعت سوره حمد و سوره ملک.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.