رازیانه افزایش دهنده شیر مادر


رازيانه با خواص فراوان دارويي، التيام بخش بسياري از بيماري ها از جمله سرفه و سرماخوردگي است. رازيانه، نوعي گياه دارويي است كه مصارف مختلفي دارد. تمام بخش هاي مختلف اين گياه يعني دانه، برگ و ريشه آن خوراكي بوده و طعم تند، تلخ و شيرين دارد و كمي به طعم نعناع شبيه است.

رازيانه گياهي است دوساله كه تا ارتفاع 2 متر رشد مي كند و ريشه دوشاخه دارد. رازيانه در پيشگيري از بروز اختلالات ناشي از نفخ و بيماريهاي عصبي، بخصوص در بيماري روده تحريك پذير IBS موثر بوده است و التهابات مجاري تنفسي و تجمع خلط حين بيماريهاي تنفسي را بهبود مي بخشد.
اين گياه ؛ ضد نفخ ،خلط آوري ،ضد اسپاسم و آرامش بخش است. اين گياه منجر به كاهش درد حين پريود ماهانه مي گردد، و بسيار آرامبخش بوده وهمچنين رازيانه افزايش دهنده شير مادر است، در مواردي كه ترشح شير كم مي باشد تجويز مي گردد.
اين گياه داراي اثرات ضد ميكروبي نيز است. مصرف دانه هاي رازيانه، باعث تسكين دل درد مي شود، عمل هضم را آسان تر مي كند، اين گياه كرم روده كودكان را از بين مي برد، باعث تقويت چشم مي شود و همچنين حساسيت هاي چشم را از بين مي برد. اين گياه دارويي، سموم بدن را پاك مي كند و بيماري التهاب دهان را از بين مي برد و براي درمان سرماخوردگي و نيز سرفه، به خاطر خاصيت خلط آورش، مفيد است.

  • 5 stars
    نظر از: خادم المهدی
    1396/06/05 @ 10:24:05 ق.ظ

    خادم المهدی [عضو] 

    سلام
    ممنون
    http://fatemiye-sarable.kowsarblog.ir/

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.