چرا اسلام از ادیان گذشته کامل تر است؟

چرا اسلام از ادیان گذشته کاملتر است؟ 

هميشه قلمرو زماني اديان سابق محدود و تا آمدن پيامبر بعدي بوده است در غير اين صورت نيازي به آمدن شريعت بعدي نمي بود. ممكن است سؤال شود چرا از ابتدا ديني كامل آورده نشد؟ پاسخ اين است كه بشر ابتدايي استعداد لازم را براي دريافت دين كامل نداشت، بديهي است كه با مرور زمان انسانها استعداد بيشتري براي دريافت دين كاملتر بدست مي آوردند از آنجا كه شريعت حضرت رسول اكرم محمدبن عبداللّه ((صلي الله عليه وآله)) ختم شرايع و آن حضرت خاتم پيامبران و قرآن آخرين كتب آسماني است و قلمرو اين شريعت تا دامنه قيامت گسترده است، بايد اين شريعت هيچ گونه نقص و كاستي نداشته و كال و تام باشد و پاسخگوي همه استعدادهاي كمال يافته بشر تا قيامت باشد. در واقع با واقعه غدير و ولايت حضرت اميرالمؤمنين ((عليه السلام)) دين اسلام به كمال خود رسيد و شائبه هر گونه تكامل احتمالي را در دين اسلام در آينده منتفي است. آري بعضي تعاليم ناگفته و مكتوم با ظهور مبارك حضرت ولي عصر(عج)- ارواحنا لمقدمه الفداء- آشكار مي گردد.

 
چرا اسلام دین برادری و برابری است مگر دینهای دیگر شامل این دستورات نبوده است؟ 

تمام اديان آسماني شامل دستوراتي درباره برادري ايماني و نوعدوستي بوده اند چه اينكه اينگونه دستورات دستوراتي نيست كه ويژه ي يك دين باشد اينها دستوراتي است كه از فطرت و سرشت پاك انساني بر مي خيزد و در اينگونه دستورات تمام اديان يكسان مي باشند. لكن بايد توجّه داشت كه نمونه مساوات و برابري در دين كامل اسلام بهتر خودنمائي مي كند.   (بخش پاسخ به سؤالات ) ـ1157ـ              اســلام مسلمان و وظايف او                                                        

منبع:تبيان

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.