علم ودانايي‌ ام البنين عليها السلام 

علم ودانايي‌ ام البنين عليها السلام 

از ويژگيهاي مهم زندگي انسانهاي برجسته، علم و دانش آنان است كه بسان نوري درخشان جداكننده حق از باطل است و سرچشمه جوشان اين نعمت الهي علمي است كه از خداوند متعال، معلم اول، آموخته و مي‌آموزند. زندگاني‌ام البنين همواره با بصيرت و نور دانش همراه بوده است و اين ويژگي والا در جاي جاي كتب تاريخي ذكر شده است و ما را با عظمت اين بانوي عالمه و فاضله آشنا مي‌سازد. علاقه‌ام البنين به اهل بيت عليهم السلام و بصيرت ديني او به امامت به قدري بود كه در باره او مي‌نويسند: « براي عظمت و معرفت و بصيرت‌ام البنين كافي است كه او هر گاه بر اميرالمؤمنين وارد مي‌شد و حسنين مريض بودند با ملاطفت و مهرباني با آنها صحبت مي‌كرد و از صميم قلب با آنها برخورد مي‌كرد چونان مادري مهربان و دلسوز. » (1) او همسرش را تنها همسر نمي دانست كه قبل از همسر او را امام 

و «ولي » خويش مي‌داند و همچنين به اين دو بزرگوار، حسنين، به جهت عشق به امامت و ولايت و به خاطر اتصال آنها با ولي خويش اينچنين محبت و ارادت اخلاص، ادب، شجاعت، معرفت و صفات ديگر‌ام البنين نمايانگر شخصيت والاي او است .

پی نوشت ها:

1- ذبيح اللّه محلاتي، رياحين الشريعه، ج۳، ص16

منبع:زندگینامه مادر مهتاب حضرت ام البنین ( علیها السلام )، صفحه۳۵

  • 5 stars
    نظر از: دهسنگی
    1396/12/14 @ 12:21:27 ب.ظ

    دهسنگی [عضو] 

    سلام ممنون از مطلبتون
    منتظر نگاهتون هستم!
    http://kovsar-aliabad.kowsarblog.ir/
    یاعلی(علیه السلام)
    التماس دعا…

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.