صوفی گری

​با توجه به اینکه در جامعه افراد بظاهر صوفی و ملا ء از طریق نوشتن دعا و ادعای رابطة با جن به کسب در آمد می پردازند و بعضاً عده ای را ازاین طریق گمراه می کنند و مانع پیشرفت و یا تغییر در امر ازدواجشان می شوند چطور می شود با اینگونه افراد برخورد کرد ؟ آیا این مطلب صحت دارد یا خیر ؟ توضیح دهید ؟ 
اگر دعاها از ائمه معصومين نقل در روايت شده و يا مضامين آنها حق باشد تبرك جستن به آنها اشكال ندارد . اما در موردي كه شما فرموديد اينگونه اعمال خلاف شرع و حرام است و اكثر و بلكه همه كسانيكه چنين ادعاهايي ميكنند دروغ گو و بي اطلاع هستند فقط جهت كسب در آمد چنين ادعاهايي مي كنند كه متأسفانه مورد توجه عده اي از مردم قرار مي گيرند اولاً از مراجعه به اينها جداً خوداري كنيد ثانياً آنها رانهي از منكر كنيد اگر اثر گذار نبود و كارهاي خلاف مرتكب مي شوند و ادعاهايي از قبيل موارد ذكر شده ميكنند به مسئولين امنيتي اطلاع دهيد . چنانچه ذكر شد اگر اين افراد را مي شناسيد .به نيروي انتظامي اطلاع دهيد تا با آنها برخورد جدي و قاطع شود و بدانيد آنچه از كلام ائمه معصومين ( ع ) و آيات آمده است مورد صحت است و در غير اين موارد از نظر شرعي هيچكدام از اين امور مورد تأ ييد نيست و حتي به فتوي بعضي از علما ء عمل كردن به اين دستورات نيز خلاف شرع محسوب مي گردد . لذا شما براي حل مشكلات و گرفتاريهاي خود حتماً : 1-توكل بسيار قوي به خداوند متعال داشته باشيد 2 ـ توسل به اهل بيت ( ع ) 3ـ عمل كردن به دستورات اهل بيت و راهنمايهاي افراد كارشناس مذهبي هستند را انخام دهيد تا انشاء الله موفق شويد . استفتا ءات مقام معظم رهبري مسئله 1432

پاسخگوئي به سؤالات ديني آستان قدس رضوي

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.