درمان طبیعی موخوره

موخوره

۱- چون ريشه «كنجد» را در آب بجوشانند و سر و مو را با آن بشويند، باعث درازي و سياه شدن مو شده و موخوره و شوره را از بين مي‌برد.

۲- چون ميوه «مورد» را با آب و برگ «چغندر» بپزند و بر سر بمالند، شوره را از بين مي‌برد و موخوره را نابود مي‌كند.

۳- «بذر پياز» جهت موخوره مفيد است.

۴- موي سر را با آب «شنبليله» ماساژ دهيد و به جاي شامپو و يا صابون ديگر براي شستشوي سرتان از گل سرشور و يا صابون رودبار (صابون زيتون) استفاده نماييد. موها را شفاف مي‌كند. ضمناً موها را ماساژ دهيد و به شدّت بُرس بزنيد. كمي موها را بكشيد تا موخوره دفع شود.

۵- «مورد» و «حنا» و «نخود خام» هر كدام چهار مثقال، «قهوه» و «گل ريواس» هر كدام يك مثقال، همه را خوب بكوبيد و به صورت پودر در آورده و با دو عدد «زرده تخم مرغ» خمير نماييد. به سرتان بماليد. و موها را ماساژ دهيد پس از ۱۲ ساعت بشوييد. اين عمل را هر دو ماه يك بار تكرار كنيد. و اگر مي‌خواهيد موهاي شما به جاي خرمايي يا بور به رنگ مشكي شود، به جاي حنا رنگ سر مخلوط نماييد.

۶- «روغن كنجد»، «روغن زيتون»، «روغن بادام»، «روغن نارگيل»، «روغن گل هميشه بهار»، «روغن گل نسترن» كه از ميوه و دانه گياهان گرفته مي‌شود، يا حنا يا قهوه و جوهر آهن يا تخم مرغ به سرتان بماليد (ضماد نماييد و خوب ماساژ دهيد)، پياز مو را قوّت مي‌دهد و از موخوره جلوگيري مي‌كند و موها رشد مي‌نمايد.

۷- مقداري «كتيرا» را در آب جوش حل كنيد. سرتان را با آن بشوييد و موها را شفّاف مي‌كند.

۸- «روناس» و دانه‌هاي «خشخاش» و «قهوه خام» و «نخود خام» را هر كدام ده گرم تهيه نموده با هم بكوبيد، و با دو عدد «زرده تخم مرغ» خمير نموده، موقع خوابيدن روي سرتان بماليد و ماساژ بدهيد صبح بشوييد.

۹- «روغنهاي ماهي تون و مورو»، «مغز كلّه حيوانات» و «گوجه فرنگي» مفيد هستند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.