درمان خانگی برای 15نوع درد 


برخي از مشكلات و دردها را مي توان در خانه و بدون مراجعه به پزشك درمان كرد. به طور مثال، وقتي دندان درد داريد روي آن ميخك بگذاريد. يا اگر دچار سوختگي شديد، با چاي سرد جلوي درد و تاول را بگيريد. براي آگاهي از درمان هاي خانگي ديگر با ما همراه باشيد.

1- جوشهاي خارش دار

جوش هاي خارش دار در اثر روغن هاي گياهي، عطر يا عرق سوز شدن به وجود مي آيند. براي رفع آن مي توانيد آنتي هيستامين مصرف كنيد. البته آب هاي معدني چشمه هاي طبيعي نيز در كاهش درد اين كهير و جوش ها موثر هستند. املاح داخل اين آب ها باعث از بين رفتن سوزش و خارش مي شوند.

2- آكنه

براي جوش هاي پايدار ابتدا خيلي نرم صورت خود را با سنگ نمك يا نمك هاي درشت و زبر مالش دهيد تا ضدعفوني شود و سپس چند قطره روغن درخت «نيم» روي آن بريزيد. پس از چند دقيقه آبكشي كنيد و ماسكي از ماست را به مدت 15 تا 30 دقيقه روي پوست خود قرار دهيد. اسيد لاكتيك موجود در ماست، لايه بردار طبيعي است كه موجب شفافيت بيشتر پوست، از بين رفتن آكنه و كمرنگ شدن لكه ها مي شود.

3- گزش پشه

فصل گرما در راه است و پشه ها راهشان را به خانه هاي ما پيدا خواهند كرد. هنگامي كه مورد گزش پشه قرار گرفتيد، خارش و سوزش آن را با خمير آسپرين كاهش دهيد. براي اين منظور، يك آسپرين ضعيف را له كنيد و يك قطره آب به آن اضافه تا خمير شود. اين خمير ضد سوزش و التهاب است و قرمزي و باد حاصل از نيش پشه، موهاي زيرپوستي و جوش را كاهش مي دهد زيرا آسپرين حاوي اسيد سيلاسيليك – ماده اي كه در داروهاي ضد جوش استفاده مي شود – است.

4- اگزما و سورياس

براي كاهش درد و سوزش اگزما و سورياسِ پوستي كمي روغن زيتون در محل تحريك شده بريزيد. براي هر سه سانتي متر، يك قاشق چايخوري روغن لازم است. ماليدن روغن روي اين منطقه از خشك شدن پوست جلوگيري مي كند. روغن زيتون پايه بسياري از محصولات مرطوب كننده است اما استفاده از نوع خالص آن اين مزيت را دارد كه مواد شيميايي كرم ها را در خود ندارد.

5- سوختگي خفيف

اگر زير نور آفتاب يا در اثر چسبيدن اتو مو به پوست خود دچار سوختگي خفيف شديد، مي توانيد با كمپرس آب سرد و چاي سبز يا سياه آن را درمان كنيد. براي اين منظور، حوله نازكي را درون چاي سرد خيس كنيد و روي محل سوختگي قرار دهيد. ماده گياهي موجود در چاي باعث كاهش سوزش و تاول نزدن مي شود.

6- جاي زخم

برخلاف اعتقاد عموم مردم، پوست زخم به هيچ عنوان خوب و مفيد نيست. به همين دليل، اين قسمت را با پارافين مايع مرطوب نگه داريد و به مدت سه تا 5 روز باند پيچي كنيد. در طول شب، نوار سلفوني دور پارافين بپيچيد اين باعث مي شود تا محيط زخم مرطوب تر بماند و دوره درمان را تسريع مي بخشد.

7- حالت تهوع

اگر محتويات قرص هاي ضدتهوع را مطالعه كرده باشيد متوجه مي شويد مملو از شكر است. به همين دليل، براي برطرف كردن اين حالت خود مي توانيد شربت شيرين ميوه بنوشيد. براي تهوع هاي ناشي از حركت، استفراغ هاي صبحگاهي يا دل به هم خوردگي معده آخرين چيزي كه لازم داريد، غذاي زياد است. همين شربت هاي شيرين و سودا به شما كمك مي كند تا بهتر شويد.

8- اسهال

براي برطرف كردن اسهال مي توانيد از خوراكي هاي گياهي كمك بگيريد. به طور مثال، چاي تهيه شده از پوست انار به معده به هم ريخته كمك بسياري مي كند. از اين پس، انارها را خشك و نگهداري كنيد. پوست خشك انار تا 6 ماه مي ماند. سپس يك قاشق غذاخوري پر از پودر پوست انار را داخل يك فنجان آب جوش بريزيد و اجازه دهيد سه تا 4 دقيقه بماند.

پوست بلوط نيز همين كاربرد را دارد. آن را به مدت سه دقيقه بجوشانيد، اجازه دهيد تا نيم ساعت بماند و سپس از صافي رد كنيد. هر دو اين مواد سرشار از تانين هستند كه باعث ايجاد مايع لعابي اطراف معده و كاهش درد آن مي شوند. دو قاشق غذاخوري از اين نوشيدني ها را 4 تا 6 بار در روز بنوشيد.

9- مسموميت غذايي

اگر تصور مي كنيد دچار مسموميت غذايي شده ايد، دو فنجان چاي سياه و يك تكه نان تست چاره كار است. اسيد تانيك موجود در چاي و ذغال موجود در نان تست باعث از بين رفتن سم در بدن مي شوند.

10- سرماخوردگي

براي برطرف كردن سرماخوردگي و آنفولانزا، يك گريپ فروت را با پوست چهار قاچ كنيد و داخل قابلمه بيندازيد. قابلمه را پر از آب كنيد و اجازه دهيد روي حرارت بجوشد. آن را هم بزنيد و يك قاشق غذاخوري عسل به آن اضافه كنيد و محلول به دست آده را همچون چاي بنوشيد.

آب جوش باعث بيرون آمدن خاصيت دفاعي، ويتامين C و فلاونوئيد از پوست گريپ فروت در آب مي شود. اين مواد بين پوست و گوشت ميوه وجود دارند و با جوشاندن اين ميوه با پوست، عصاره بيشتر و مفيدتري از آن به دست مي آيد كه براي گلو درد بسيار خوب است.

11- گرفتگي بيني

براي برطرف كردن گرفتگي بيني مي توانيد با محلول آب نمك آن را شست وشو دهيد تا آلودگي ها از بيني شسته شوند و مخاط بيني رقيق شود. براي اينكه پر بودن بيني خود را به راحتي برطرف كنيد آن را هر روز آب نمك شست وشو دهيد. اين كار هنگام سرماخوردگي باعث بهبود حال شما نمي شود اما اجازه مي دهد راحت تر نفس بكشيد.

12- حساسيت فصلي

براي فرار از نشانه هاي حساسيت فصلي همچون سوزش چشم، آبريزش بيني و عطسه از قرص هاي گياهي استفاده كنيد. محققان سوئيسي ثابت كرده اند مصرف قرص گياهي سه بار در روز بهتر از آنتي هيستامين هاي صنعتي است كه خواب آلودگي مي آورند.

13- دندان درد

براي كاهش درد دندان از ميخك استفاده كنيد. از قديم اين درمان را براي درد دندان انجام مي دادند. بسيار هم موثر است. البته اين روزها ميخك در هر خانه اي پيدا نمي شود به همين دليل مي توانيد از اوژنول موجود در داروخانه ها كمك بگيريد. پنبه را در اوژنول خيس كنيد و دقيقا روي دنداني كه درد مي كند، قرار دهيد. اين باعث كاهش درد تا زماني مي شود كه به پزشك مراجعه كنيد.

14- دردهاي دهان

براي درد دهان، به ويژه در كودكان از محصولات نعناعي كمك بگيريد. به طور مثال، آدامس نعنايي، شيريني، چاي يا هر خوراكي نعنايي ديگر. اين گياه تاثير بسياري روي هر چيزي دارد كه با آن تماس پيدا مي كند و مي تواند باعث كاهش درد گلو، سوزش دهان يا سزش تبخال يا تاول دهان شود.

15- درد ناشي از ورزش سنگين

پس از ورزش هاي سنگين، يك ليوان آب البالو ترش بنوشيد. اين آب ميوه سرشار از آنتي اكسيدان و ضدالتهاب است و درد ماهيچه ها را كاهش مي دهد. پس از ورزش بافت هاي شما از بي آبي رنج مي برند و آب آلبالوي ترش كه سرشار از آنتي اكسيدان است بسيار بهتر از آلبالوي شيرين و ديگر ميوه ها و سبزيجات به ترميم اين آسيب كمك مي كند.

برگرفته از نرم افزار جامع گلبرگها

  • 5 stars
    نظر از: خادم المهدی
    1396/05/01 @ 12:48:19 ب.ظ

    خادم المهدی [عضو] 

    http://fatemiye-sarable.kowsarblog.ir/

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.