خواص گیلاس


گيلاس از ميوه هاي كوچك هسته دار است كه شكل آن تقريبا كروي است و داراي دمي بلند و يا كوتاه است . گوشت ميوه گيلاس يا خيلي لطيف و يا سفت و آبدار و شيرين به رنگ زرد سفيد و يا زرد قرمز يا سياه مي باشد.
گيلاس سرشار از املاح معدني است : داراي كلسيم ، فسفر، پتاسيم ، كلر، سديم ، منيزيم ، گوگرد و مقدار قابل توجه آهن است. گيلاس داراي كوبالت ، مس ، منگنز، و روي مي باشد. قندي كه گيلاس دارد از نوع ((لوولوز) است . گيلاس داراي ويتامينهاي C و B2 و D و مقدار زيادي ويتامين A مي باشد. كه براي چشم فوق العاده مفيد است . گيلاس سرشار از تركيبات آنتي اكسيداني بوده، از اين رو روند پيري را به تاخير مي اندازد. فلاوونووئيدهاي موجود در گيلاس، از ايجاد هر گونه آسيب توسط راديكال هاي آزاد پيشگيري مي كنند.. برخي از تركيبات يافت شده در گيلاس نظير كوئرسيتين، الاژيك اسيد و پريليل الكل ثابت شده است كه بسيار در جلوگيري از روند شروع و گسترش سرطان نقش دارند. ملاتونين موجود در گيلاس، سيستم عصبي را آرام كرده و استرس و تحريكات عصبي را كاهش داده و به درمان وضعيت هاي بي خوابي و سردرد كمك شاياني مي كند.
گيلاس از ميوه هايي است كه سموم بدن را بر طرف كرده و خون را تصفيه مي كند، قوه دماغي بدن را تقويت كرده و كمبود املاح معدني بدن ما را برطرف ساخته و دستگاه هاضمه را منظم مي كند، اعصاب را تسكين داده و ادرار آور است . هر صد گرم گيلاس داراي دويست و پنجاه ميلي گرم پوتاس است و چنانكه مي دانيد پوتاس تاءثير زيادي بر افزايش ادرار دارد. كساني كه ورم مفصل و يا رماتيسم يا نقرس دارند بالنتيجه براي معالجه خود بايد غذايي بخورند كه ادرار زياد كند، با گيلاس رژيم مي گيرند. اگر شما درمان هاي گياهي را قبول داشته باشيد، بدانيد كه گواتر مزمن با خوردن گيلاس تا حد زيادي كنترل مي شود.

رژيم گيلاس براي كساني كه سنگ كليه و يا سنگ صفرا و يا مثانه دارند نيز بسيار مفيد و موثر است . كساني كه تصلب شراين دارند و يا از كبد مي نالند و يا به يبوست مبتلا شده اند و يا در روده هاي آنها گاز جمع مي شود و غذا تخمير مي گردد و هم چنين كساني كه املاح معدني بدن آنها كم شده و يا بچه هايي كه دير رشد مي كنند بايد گيلاس بخورند و رژيم گيلاس بگيرند چون قند ميوه گيلاس از نوع قند لوولوز مي باشد. مصرف گيلاس به كساني كه بيماري ديابت دارند توصيه مي شود.
گيلاس سينه را نرم مي كند. معده را ضد عفوني مي نمايد. و تخمير معده را از بين مي برد و از اين رو يبوست را معالجه مي كند و اسهال مخصوصا اسهال خوني را شفا مي بخشد، و بسيار سهل الهضم است. تركيباتي كه در گيلاس وجود دارد تعديل كننده PH خون است زيرا خون بايد به مقدار 4/7 قليايي باشد. مصرف گوشت و مواد گوشتي خون را اسيدي مي كند و بهترين تعديل كننده آن ميوه ها از جمله گيلاس است . گيلاس را بايد قبل از غذا خورد تا با آن جلوي زيادي اشتها را بگيرد. كساني كه براي كم خوردن و لاغري متوسل به قرصهاي شيميايي مي شوند مي توانند از گيلاس كه يك ميوه طبيعي است و مصرف آن اندام را متناسب مي كند كمك بگيرند، زيرا قرصهاي شيميايي براي كم كردن اشتها اشخاص ‍ را لاغر مي كنند و براي سيستم اعصاب و دستگاه عروق و شريانها مضر و خطرناك است و اعصاب را تحريك كرده و بي خوابي مي آورد.
كساني كه مي خواهند از گيلاس براي لاغري و تناسب اندام خود كمك بگيرند بايد در ابتداي غذاي خود دويست و پنجاه تا سيصد و پنجاه گرم گيلاس بخورند و بعد منوي غذاي آنها نبايد داراي مواد نشاسته اي مثل نان ماكاروني ، برنج ، حبوبات و نان شيريني باشد. براي رژيم دفع سموم بايد صبح ناشتا نخست صد گرم گيلاس بخوريد و بعد آن را تا پانصد گرم افزايش دهيد. هيچوقت گيلاس را بعد از غذا و سر سيري نخوريد. زيرا معده را سنگين و ايجاد تخامه مي نمايد.
ماسك زيبايي كه با گوشت گيلاس تهيه مي شود، پوست را نرم و رنگ رخسار را باز مي نمايد و براي اين كار بهتر است كه از گيلاسهاي درشت خراساني استفاده كنيد و گوشت آنها را روي صورت بماليد و بگذاريد مدتي بماند. دم كرده دم آن ادرار را زياد مي كند و اين خاصيت آن شهرت جهاني دارد. جوشانده برگ گيلاس در شير ملين است . صمغ درخت گيلاس سينه را نرم مي كند و رنگ رخسار را باز كرده ، قلب را جلا مي دهد. براي درمان سرفه بهتر است كه صمغ را گرفته با آب سرد ميل نماييد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.