25 تیر فتح اندلس به دست مسلمانان


▪️فتح اندلس که به دست مسلمانان رخ داد، غربي ها را به تکاپو انداخت تا کاري کنند که از سنگيني اين شکست شان بکاهد؛ چرا که از رويارويي و جنگ سخت افزاري سخت نا اميد بودند؛ از اين رو در صدد بر آمدند تا شگرد ديگري را در پيش بگيرند و راه ديگري را بيازمايند؛ پس جنگ نرم و براندازي فرهنگي و تصرف فکري و رفتاري را در دستور کار خويش گنجاندند، به اين ترتيب غرب عليه سيطره مسلمين در اين سرزمين دست به کار شد. اين حکايتي تلخ و عبرت آموز است که شايد با دقت و درنگ در آن بتوان از تکرار اين تاريخ تهاجمي که فکر و انديشه و فرهنگ مسلمانان را در سراسر عالم و در تمام طول تاريخ از سوي غرب و عمالش، نشانه رفته است، جلوگيري کرد و با درانداختن طرحي نو، در مقابل اين تهاجم فرهنگي تمام عيار ايستاد.

▫️در حقيقت بايد گفت واقعه فتح اندلس و بعد از آن برچيده شدن سيطره مسلمين از اسپانيا و استيلاي دوباره غرب بر اين سرزمين را مي توان از نمادها و نمودهاي جدي و مهم و تلخ تهاجم فرهنگي غرب عليه مسلمانان دانست که با عملياتي شدن اين روند و استحاله و اضمحلال فکري و از بين بردن روحيه ايماني و اعتقادي در مردمان آن سامان، موقعيت براي استيلا و سيطره سياسي و حکومتي نيز بر آنان فراهم شد.

▪️بعد از شکست سختي که دشمنان اسلام از نيروي جهادي مسلمين دريافت کردند و در جنگ با اسلام به تسليم واداشته شدند و اندلس به دست سپاه حق فتح گرديد، آن ها با ورود از راه فرهنگ و تخريب روحيه ديني و حيا و عفاف ايماني مردمان اندلس، بار ديگر بر آن منطقه چيره شدند.

▫️سپاه فرهنگي کفر با به استخدام درآوردن رقاصه ها و روسپي ها و گسترش و ترويج فرهنگ برهنگي و اباحه گري و لاابالي گري، توانست انديشه ديني و روحيه اعتقادي مردم اندلس را دستخوش آسيب نمايد و با تصرف در ذهن و دل و ديده و فکر مردم، به تدريج مقدمات استيلاي سياسي و سرزميني بر آن ها را نيز فراهم نمايد.

▪️اين موقعيت به مثابه يک هشدار تاريخي و عبرت جدي بايستي نصب العين ما باشد و بدانيم که غرب به معناي غرب فکري و فرهنگ غربي با همه مشخصه هاي مستهجن و مبتذلش، ابتدا از راه فکر و فرهنگ و سبک زندگي وارد حريم انديشه و رفتار ما مسلمانان مي شود و بعد که زمينه هاي فکري و فرهنگي اش مهيا شد و توانست با استفاده از ابزارهاي پرزرق وبرق و فريبنده مادي اش در انواع و اقسام آن، پايه هاي فکري و فرهنگي ما را سست نمايد، آن گاه بسيار ساده تر و راحت تر بر زمينه هاي سياسي و جغرافيايي هم دست خواهد انداخت؛ چرا که با اين روند، موقعيت و بستر براي استيلاي او فراهم تر شده است.

▫️تاريخ جهان در برهه هاي گوناگون، گوياي اين حقيقت تلخ و شکست هاي اسفناک فرهنگي و سپس سياسي و سرزميني بوده است.

▪️تاريخ اندلس بي ترديد يکي از نقاط مهم و نمونه هاي تکان دهنده و عبرت آموز اين مسئله است.

▫️باشد که با چشماني باز و نگاهي عميق و مستمر به مؤلفه هاي فرهنگي، و جديت بيش تر و نه شعاري و گذرا به موضوع فرهنگ و البته هنر، راه را بر استيلا و تهاجم فرهنگي غرب بر کشورها و ملل اسلامي ببنديم.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.